Over

Hallo, mijn naam is Kirsten Kouwenhoven. Ik ben sinds 2012 actief in het vakgebied Informatiemanagement. Ik heb sindsdien veel ervaring opgedaan binnen het gemeentelandschap en (semi)overheden. Bij gemeentes als Ede-Wageningen, Hardinxveld-Giessendam en Waterbedrijf Evides heb ik ondermeer expertise ontwikkeld op het gebied van functioneel beheer en implementaties van zowel (ECM/DMS)systemen als ook Het Nieuwe Werken. Naar aanleiding van de verandermanagementtrajecten die ik heb begeleid ben ik van mening dat zonder goede communicatie en duidelijke afspraken de verandering/het project geen kans van slagen heeft. Ik haal dan ook vaak onderstaand overzicht naar boven:

Verandering wat maakt het tot een succes

Focus
Ik krijg veel energie van het begeleiden en ondersteunen van de medewerkers. Mijn kracht ligt in het aanbrengen van differentiatie in de aanpak van (een groep) medewerkers. ‘Niemand is hetzelfde, iedereen gaat op zijn of haar manier om met veranderingen en dit vergt aandacht en tijd.’ Ik ben een communicatief vaardige, organisatie-sensitieve medewerker met een enthousiaste, sociale instelling. Ik werk gestructureerd en beschik over een groot organisatietalent. Mijn flexibiliteit, nauwkeurigheid, inzet en vasthoudendheid worden zeer gewaardeerd. Het aankunnen van de combinatie van de verschillende facetten van het vakgebied Informatiemanagement in de rol van informatie-adviseur/consultant informatiemanagement, maakt dat ik breed inzetbaar ben.

Expertise
In mijn opdracht voor het Ministerie van Buitenlandse Zaken was ik als Informatie coördinator en Product Owner verantwoordelijk voor het doorontwikkelen van het SharePoint2013 platform en daarnaast de training en begeleiding van het functioneel beheer team. Tegelijkertijd begeleidde ik het adviesbureau Dino4 in de overstap van de Google suite en SharePoint2013 naar Offices365 inclusief SharePoint online. In mijn opdrachten bij bouwbedrijven BAM en Dura Vermeer heb ik me voornamelijk bezig gehouden met wensen vanuit de organisatie maar ook van de eindklant voor nieuwe functionaliteit binnen M365 en applicaties gericht op kopers van nieuwbouwwoningen. Tijdens mijn opdracht bij Zorginstituut Nederland was ik verantwoordelijk voor het schrijven van beleid en het maken van meerjarenplannen voor de implementatie van de Wet Modernisering Elektronisch Bestuurlijk Verkeer (WMEBV), de Wet Elektronische Publicaties (WEP) en de Wet open overheid (Woo) als ook de benodigde verbeteringen binnen de interne informatiehuishouding. Verder ligt mijn expertise op de volgende vlakken:

-Microsoft365/Office365
-SharePoint 2007, 2010, 2013, 2016, 2019, Online
-Het Nieuwe Werken
-Functioneel (applicatie) beheer: (O365, SharePoint, Nintex, PADS4, ContentServer, Decos, Verseon, Zaaksysteem.nl)
-Verandermanagement
-Projectmanagement
-Training/begeleiding

Lees meer over mijn ervaring op LinkedIn